21 Νοε 2007

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΩΝ ΣΤΗ ΛΑΜΙΑ


Η πόλη της Λαμίας δεν ασφυκτιεί μόνο από την έλλειψη ελεύθερων χώρων και πρασίνου αλλά και από την έλλειψη πολιτικής για τη σωστή διαχείριση του κέντρου.
Η μη χωροθέτηση των λειτουργιών και η συνύπαρξη διαφορετικών έως αντικρουόμενων σήμερα δραστηριοτήτων, η ύπαρξη καταστημάτων διασκέδασης με μουσική μέχρι το πρωί ανάμεσα σε κατοικίες, η κατάληψη αυτών των ελάχιστων πεζοδρομίων και των πλατειών από τα τραπεζοκαθίσματα των καφέ, η παράνομη στάθμευση, η υπερβολική ταχύτητα δικύκλων και αυτοκινήτων στους κεντρικούς δρόμους ιδιαίτερα τις ώρες κοινής ησυχίας, η άναρχη τοποθέτηση των εμπορικών πινακίδων, η αφισορύπανση είναι μερικά από τα στοιχεία που συνθέτουν μια απαράδεκτη εικόνα. Γενικά εμπορευματοποιείται σε μεγάλο βαθμό ο «δημόσιος χώρος» εκτοπίζοντας τους πεζούς και προκαλώντας την αισθητική.

Μας εντυπωσιάζει η απάθεια και η αδιαφορία των υπευθύνων. Ο πολίτης νοιώθει ανυπεράσπιστος και μόνος, καθώς οι συλλογικές λειτουργίες αυτής της πόλης αποτελούν “ουτοπία” και “παλιές κακές συνήθειες”. Οι επιτροπές του Δημοτικού Συμβουλίου και τα Συνοικιακά Συμβούλια δεν λειτουργούν, οι ατομικές καταγγελίες, οι παρεμβάσεις και οι προτάσεις χαρακτηρίζονται ρομαντικές και χλευάζονται, το δημοτικό συμβούλιο «περί άλλα τυρβάζει» Τι πρέπει να γίνει; Για μια φορά ακόμη θα τολμήσουμε να προτείνουμε.

Για να μπει μια τάξη στα πεζοδρόμια και τους κοινόχρηστους χώρους, είναι αναγκαίο να γίνει ένας Κανονισμός, που να ρυθμίζει τις χρήσεις των κοινόχρηστων χώρων και τις καταλήψεις τους, για την όσο το δυνατόν καλύτερη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των πεζών και των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, για την αισθητική προστασία και γενικά για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών και την ανάπτυξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας σε κανονιστικά πλαίσια

Βασικά στοιχεία του Κανονισμού πρέπει να είναι:
- Η αναφορά στην ισχύουσα νομοθεσία και τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου
- Τα απαραίτητα δικαιολογητικά, τοπογραφικά κλπ που πρέπει να προσκομιστούν για την χορήγηση της άδειας κατάληψης κοινόχρηστου χώρου και η διάρκεια της χορηγούμενης άδειας κατάληψης
- Σε ό,τι αφορά τους πεζόδρομους, η ζώνη για την ανάπτυξη των τραπεζοκαθισμάτων πρέπει να είναι στο 1/3 του πλάτους του πεζόδρομου μετρούμενου από ρυμοτομική σε ρυμοτομική γραμμή. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να εξασφαλίζεται η ασφαλής διέλευση των πεζών και ο χώρος διέλευσης να μην είναι λιγότερος από 2 μέτρα
- Στα πεζοδρόμια που είναι μικρότερα από 2 μέτρα, δεν πρέπει να δίνεται καμιά άδεια κατάληψης
- Σε πεζοδρόμια με πλάτος από 2 μέχρι 4 μέτρα, το πλάτος διέλευσης σε καμιά περίπτωση να μην είναι μικρότερο του μισού του πεζοδρομίου
- Σε πεζοδρόμια άνω των 4 μέτρων το πλάτος διέλευσης να μην είναι μικρότερο των 2 μέτρων
- Για ό,τι αφορά τις πλατείες, να καθοριστεί η αισθητική των τραπεζοκαθισμάτων και του λοιπού εξοπλισμού, οι τέντες κλπ
- Να καθοριστούν τα τέλη χρήσης κοινόχρηστων χώρων και οι κυρώσεις σε περίπτωση αυθαίρετης χρήσης, παράνομης κατασκευής κλπ
- Να οριστούν οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου και να καθοριστούν γενικά οι ευθύνες
- Περίπτερα, ζαρντινιέρες, εμπορεύματα, ακόμη και σκαλοπάτια κατοικιών ή καταστημάτων που "τρώνε" το πεζοδρόμιο και εμποδίζουν τη διέλευση πεζών, να απομακρύνονται
- Ο κανονισμός να προβλέπει επίσης τι θα ισχύει σε περιπτώσεις επισκευής και ανέγερσης οικοδομών ή κατασκευής έργων, σχετικά με τη διατήρηση της αρχιτεκτονικής μορφής των δρόμων και την προστασία του περιβάλλοντος απαγορεύοντας τις αφισοκολλήσεις κ.ά
Ειδικό κεφάλαιο να αναφέρεται στις πινακίδες των καταστημάτων και σε ό,τι αφορά το μέγεθος και την αισθητική, τη διάταξη και το ύψος από το δρόμο κλπ. Αυτή η άναρχη τοποθέτηση των εμπορικών πινακίδων πρέπει να τελειώσει

Σε ό,τι αφορά την ηχορύπανση και τα όρια ταχύτητας στην πόλη, να οριστεί ανώτατο όριο ταχύτητας τα 40 χιλ./ώρα Επίσης να απαγορεύονται τα δίκυκλα με κομμένες εξατμίσεις που προκαλούν ηχορύπανση και τα οχήματα με δυνατή μουσική

Να απαγορεύεται η τροφοδοσία καταστημάτων εκτός των επιτρεπόμενων ωρών - 6 με 10 το πρωί, 3 με 5:30 το απόγευμα και 9 με 10 το βράδυ - που όμως τα οχήματα θα σταθμεύουν στις ειδικά διαμορφωμένες εσοχές των πεζοδρομίων

Σε ό,τι αφορά την εποπτεία και τον έλεγχο, εφόσον δεν υφίσταται δημοτική αστυνομία και μέχρι να συσταθεί, να γίνεται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου σε συνεργασία με το Τμήμα Τάξης και την Τροχαία, τους επόπτες καθαριότητας και τους οικονομικούς επόπτες του δήμου. Μπορεί όμως και πρέπει να συσταθεί ειδική υπηρεσία η οποία να δέχεται τις καταγγελίες και τα παράπονα των δημοτών, ακόμα και προφορικές καταγγελίες, και να επιλαμβάνεται χωρίς καθυστερήσεις

1 σχόλιο:

driokolaptis είπε...

Λίγο πιο ανάλαφρη η κριτική, πιο ευχάριστη η παρουσίαση των θεμάτων. "Βαρύ" το κλίμα και η παρεμβάσεις. Λίγο χιούμορ, "φευγαλέες" φωτογραφίες...Τα σχόλια ορισμένων φίλων που μας άρεσαν και συμφωνούμε